Crosseren bliver brugt som "trækæsel" i det - endnu - svært fremkommelige terræn. Da crosserens ene hjulsæt kom lidt for tæt på kanten ned til Lilbæk, gik det galt. Billedet taler for sig selv!
Chaufføren kom ikke noget til, og efter en tur på værkstedet, er der tegn i sol og måne på, at maskinen kommer ud at køre igen.
Selve sti-projektet skrider også. Og det er i retning af en indvidelse af første etape i forbindelse med byfesten.
Den næsten altid optimistiske projektleder, Morten Haahr, tror den kan nås, men efterlyser raske svende der er villige til at give en hånd med.
- Vi skal arbejde både lørdag og søndag, og det ville da være rart om der var nogen uden for gruppen, der havde lyst til at give en hånd med i et par timer eller tre, siger Morten Haahr.
Der skal stadig fælles en del buske og træer, og så skal alt det afsavede slæbes op til det gamle rensningsanlæg, hvor det senere skal køres igennem en flis-maskine, som kommunen stiller til rådighed på et senere tidspunkt. Så der er opgaver, der kan løses at folk i alle aldre.
Flis på vej
Natursti-projektet er også blevet stillet en ordentlig portion flis i udsigt fra Vej og Park. Da der er tale om omkring 50 kubikmeter flis, stiller det projektgruppen med et nyt problem.
- Vi skal selv sørge for transporten fra Nørreskoven til Vester Nebel, og det skal foregå i dagtimerne på en hverdag. Så det er lidt af et problem, siger Morten Haahr, der gerne hører fra personer, der måtte have løsningen på denne transport.
De mange kubikmeter flis, skal bruges til at sprede ud på nogle af den fugtigste områder på ruten.
Hvis du vil give en hånd med i weekenden, så skal du bare møde op ved Lilbækken. Følg bækken fra det gamle rensningsanlæg, så skal du nok støde på de arbejdende svende. De påregner at begynde begge dage kl. 10 - cirka!